tiistai 7. tammikuuta 2014

Visualistien suuri Tallinnan ekskursio

Loppiaisena 6.1. aamuvarhain herätys, auto lähti Eurasta 4.30 kohti Köyliötä josta itse hyppäsin kyytiin. Matkalla pysähdyttiin vielä Huittisissa josta Heta nousi mukaan matkaan. Seurue oli 9/10 vahvuudella koossa ja sellaisena sen sitten pysyikin vaikka allekirjoittanut yrittikin "kadota." Siitä lopussa.
Menomatkan uneliaisuus jatkui aina m/s Finlandiaan nousuun asti ja vähän sielläkin. Onneksi kaikki heräsivät todellisuuteen viimeistään Sebastian-klovnin alettua esityksensä keulan Bar Nosturissa.

Tallinnaan saavuttiin joskus yhdentoista aikoihin ja kaikki havahtuivat valtavaan nälän tunteeseen; oli se sitten elämän nälkää tai perinteisempää gurmeettista sellaista. Autokuskimme Ismo jätti meidät vanhan Tallinnan portille ja siitä siirryimme kohti Joulutoria hyvässä järjestyksessä...vielä. Joulutori ei ihan iskenyt enää joulun jälkeen ja koska sääkään ei ollut mitenkään talvinen niin tunnelma jäi odotetusta.

Onneksi torin ympäristö oli täynnä ravintoloita. Ryhmä jakaantui kahteen eri ruokapaikkaan. Itse heilahdin Annen, Kirsin ja Kirsi M:n kanssa Liinu Juures-ravintolaan. Ai niin, kello oli itse asiassa niin vähän (n.11.30.), että ensimmäisessä käymässämme paikassa tarjottiin vain aamiaista ja siksi jatkoimme etsimistä. Eipä Liinussakaan ollut ruuhkaa, vaan olimme ainoat asiakkaat sillä hetkellä. Söin jonkinlaisen makkaravalikoiman hapankaalin ja hunajaoluen kera. Hyvää oli, ehkä pari makkaraa lisää olis täyttänyt vatsan kunnolla. Ruokailun jälkeen ryhmä kokoontui ja suunta oli kauppakeskus Rocca al mareen, tosin ensin täydennettiin perjantaipulloarvonnan varastot täyteen, eli siis käynti Superalkossa.
Niin se Rocca al mare. Valtaisan iso kompleksi jokaiselle shoppailusta kiinnostuneelle ja innostuneelle. Hajaannuimme ja tässä vaiheessa seurue kadotti osan jäsenistään. Onneksi löytyivät!! Osalle kiertely kävi melkein ylivoimaiseksi ja itsekin totesin sen riittävän. Kirsit, Heta ja mä lähdettiin välillä käymään tapettikaupassa ja samalla matkalla poikettiin Selveriin, paikalliseen tavarataloon. Ostoskeskuksen taideliikkeestä tarttui mukaan muutama grafiittikynä ja luonnoslehtiö ja tapettiliikkeestä sapluuna jolle ehkä löytyy käyttöä?

Palasimme satamaan hyvissä ajoin. Katastrofi oli likellä kun mä menin käymään vessassa terminaalin ala-aulassa. Sillä välin Kirsit ja Heta menivät myös vessaan ja tullessaan ulos he eivät enää löytäneet pikku Kartsaa joka saattoi olla nyt jumissa jossakin (epäiltiin kuulemma jotain vankilaleffoista tuttua meininkiä). Mä olin kuitenkin tällä välin jo terminaalin toisessa kerroksessa odottamassa muita ja pian näinkin kun Sanni, Hanna, Linda, Sonja ja Anne tulivat samaan suuntaan. Kauaa ei odotettu kun laivan ovet avattiin ja väki rynni sisään. Eikä edes tullin huumekoira ei reagoinut kun kävelin ohi. Siinä vaiheessa hukattiin Sanni joka löytyi onneksi pian toisin kuin mä joka olin tietämättäni vielä kateissa osalta ryhmää. Pian Anne saikin tekstarin mua etsivältä Kirsi M:ltä: "Hakattiin Kari...." Onneksi ennakoiva tekstinsyöttö oli laittanut kirjaimet sekain ja viestihän tietty tarkoitti "hukattiin Kari".

Ilman kuulutuksi selvittiin ja kaikki löysivät toisensa samasta Bar Nosturista missä tulomatkakin vietettiin. Paluumatkan showsta vastasi tanssiyhtye Sunset ja välissä oli tietysti Sebastianin esiintyminen ja ilmapalloeläinten teko :). Sateinen Suomi otti matkalaiset vastaan n.21.00 ja siitä sitten kotia kohden. Nukkumaan sentään jo yhden maissa ja aamuksi kouluun. Kiitos kaikille matkaseurasta, hauskaa oli!!

1. Oi kauhea - poista noi mun kuvat :) . Hauska reissu oli, kiitos itsellesi oikein hyvästä seurasta. Makoisat naurut saadaan pitkäksi aikaa, erityisesti tosta sun "hakkaamisesta".

2. Kiitos samoin,hauskaa kyllä riitti,Sebastianilla ja ilman :D Noista mun kuvista oon kyllä samaa mieltä kuin Kirsikin omistaan,saa poistaa luvan kanssa :)

3. Ei kai ny autenttisia dokumenttikuvia voi poistaa:)